GRAPPLER
- 商品名
- GRAPPLER
- 価格
- 税込¥140,800 (フレームセット)
- サイズ
- XS,S,M,L,XL
- カラー
- Subterranean Homesick Blue
- カテゴリー
- フレーム
ドロップバー専用トレイルバイク
オフロード愛好家たちは何十年もの間、トレイルバイクにドロップバーを取り付けてきた。安定した快適なドロップバー・ハンド・ポジションを第一に考えて設計されたグラップラーは、トレイルに適したジオ形状を持ち、様々な地形でスピリット溢れるライディングを提供する。
胴回りの太いタイヤを履くことができ、日用品や宿泊用ギアを運搬するためのマウントを装備したGrapplerは、生い茂ったファイヤーロードをあなたとあなたの道具とともに駆け抜け、非日常的な体験をする準備が整っている。恐れることは何もない。おそらく。
SURLYの汎用性の高いGnot-Boostスペーシングを採用し、142mmまたはBoost 148mmリアハブ、スルーアクスル、ステルスドロッパーポストルーティング、ノンサスペンション修正済み。
カスタムドロップアウトは、シングルスピードまたはインターナルギアのハブセットアップに対応。
シートステイにボトルボスを取り付け、ダウンチューブ上部と下部に3パックマウントを装備。
27.5 x 2.8 "または29 x 2.1 "タイヤのクリアランス(フェンダーの有無は問わない)
オフロード愛好家たちは何十年もの間、トレイルバイクにドロップバーを取り付けてきた。安定した快適なドロップバー・ハンド・ポジションを第一に考えて設計されたグラップラーは、トレイルに適したジオ形状を持ち、様々な地形でスピリット溢れるライディングを提供する。
胴回りの太いタイヤを履くことができ、日用品や宿泊用ギアを運搬するためのマウントを装備したGrapplerは、生い茂ったファイヤーロードをあなたとあなたの道具とともに駆け抜け、非日常的な体験をする準備が整っている。恐れることは何もない。おそらく。
SURLYの汎用性の高いGnot-Boostスペーシングを採用し、142mmまたはBoost 148mmリアハブ、スルーアクスル、ステルスドロッパーポストルーティング、ノンサスペンション修正済み。
カスタムドロップアウトは、シングルスピードまたはインターナルギアのハブセットアップに対応。
シートステイにボトルボスを取り付け、ダウンチューブ上部と下部に3パックマウントを装備。
27.5 x 2.8 "または29 x 2.1 "タイヤのクリアランス(フェンダーの有無は問わない)
SPEC
Frame Construction | 100% Surly Chromoly Steel frame, Natch tubing, double-butted main triangle, TIG welded, E.D. coated |
Fork Construction | 100% Surly Chromoly Steel fork, Natch tubing, double-butted tapered fork blades, TIG welded, E.D. coated |
Rear Dropout Configuration | Horizontal slotted with optional vertical dumpout |
Rear Hub Spacing | “Gnot-Boost” 145mm; 12 x 142mm or 12 x 148mm (Surly axle included); 10 x 135mm with Surly 10/12 Adapter Washers (not included) |
Front Hub Spacing | 15 x 110mm (Surly axle included) |
Rear Brake | Disc – 51mm I.S. (203mm max rotor) |
Front Brake | Disc – 51mm I.S. (203mm max rotor) |
Headtube | Ø34mm |
Steerer Tube | Ø28.6mm |
Crown Race | Ø30mm (1-1/8″) |
Stock Headset Upper (S.H.I.S) | EC34 or ZS34 |
Stock Headset Lower (S.H.I.S) | EC34 |
Seat Collar | 33.1mm |
Seatpost | Ø30.9mm |
Front Derailleur (Clamp) | High direct mount top-pull (Ø34.9mm) 26mm offset adapter (not included) for 142 or 135mm rear hub spacing 29mm offset adapter (not included) for 148mm rear hub spacing |
Max Chainring (CL) | 1x (mtn): 36T |
2x (mtn): 36/26T | |
1x (Boost): 38T | |
2x (Boost): 39/32T | |
Bottom Bracket | 73mm BSA, threaded |
Tire Clearance Frame | 27.5 x 3” (27.5 x 2.8” with fender) |
29 x 2.1–2.5” with or without fender (2.1” clearance with wheel all the way forward; 2.5” clearance with wheel all the way back in dropout) | |
Tire Clearance Fork | 27.5 x 2.8” (27.5 x 2.6” with fender) |
29 x 2.2” (29 x 2.0” with fender) | |
Rigid Fork Spec | 420 x 50mm |
Design Suspension Fork Length | 420mm |
Bottle Mounts Frame | 3-pack mounts on upper and lower downtube; seat tube bottle mounts on frame sizes S–XL |
Bottle Mounts Fork | 3-pack mounts on each fork blade |
Rack Mounts Frame | Yes (upper and lower threaded) |
Rack Mounts Fork | Yes (upper and mid-blade threaded) |
Fender Mounts Frame | Yes |
Fender Mounts Fork | Yes |
Other Features | Internal dropper post routing |
[1] Different tire and rim combinations will result in different clearances. | |
[2] Depending on drivetrain configuration, tire clearance may be limited by the chain and not the frame. | |
[3] Listed chainring clearance is worst case scenario. Clearances vary widely depending on components and configurations. |
SIZE | XS | SM | MD | LG | XL |
Rider Height | 1.42m+ | 1.52m+ | 1.65m+ | 1.75m+ | 1.85m+ |
Reach | 381 | 405 | 420 | 444 | 458 |
Stack | 585 | 604 | 623 | 641 | 660 |
Head Tube Angle | 69.5° | 69.5° | 69.5° | 69.5° | 69.5° |
Head Tube Length | 160 | 180 | 200 | 220 | 240 |
Seat Tube Length | 316 | 386 | 437.2 | 488 | 539 |
BB Drop | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
Wheelbase | 1057 | 1088 | 1109 | 1140 | 1162 |
Chainstay Length | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Top Tube Length, Effective | 560 | 590 | 610 | 640 | 660 |
Seat Tube Angle | 73.0° | 73.0° | 73.0° | 73.0° | 73.0° |
Standover Height | 719 | 762 | 796 | 830 | 863 |
Stem Length | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
Stem Angle | 0° | 0° | 0° | 0° | 0° |
Handlebar Width | 400 | 420 | 440 | 460 | 480 |
Crank Length | 170 | 170 | 175 | 175 | 175 |
Fork Length | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 |
Fork Rake | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
*Standover is measured from the top of the TT, at the center, with a tire measuring approximately Ø714mm |